ماینینگ با گوشی و لبتاب

نکته قابل توجه این است که که مبنای کارکرد تمامی این برنامه های استخراج رمزارز در اندروید این است که شما به یک استخر استخراج متصل می شوید که در اپلیکیشن Minergate این کار به صورت خودکار انجام می شود و شما فقط امکان اتصال به استخر استخراج همین سرویس دهنده را دارید؛ اما سایر اپلکیشن ها مانند Crypto Miner انتخاب استخر استخراج را بر عهده خودتان می گذارند و به همین دلیل هم باید پیش از نصب این برنامه ها ابتدا به دنبال یک استخر استخراج مناسب باشید.

استخر های استخراج رمزارز گروه های ماینری میزبانی شده بر روی یک سرور هستند که توان پردازشی خود را برای تایید تراکنش ها به اشتراک می گذارند تا به این ترتیب سریع تر به هدف خود برسند. هنگامی که یک استخر موفق به رمزگشایی یک تراکنش می شود، هر عضو بخشی از پاداش را وابسته به این که چه میزان قدرت پردازشی در اختیار استخر قرار داده، می گیرد.

برخی از استخر های استخراج شناخته شده که کارمزد کمی تری هم دریافت می کنند، عبارتند از :

  • Slush Pool
  • AntPool
  • BTC.com
  • Kano CKPool
  • F2Pool

هنگامی که می خواهید یک استخر استخراج انتخاب کنید، می بایست یک سری موارد را ملاک انتخاب خود قرار دهید. بازه تسویه حساب مشخص می کند که چقدر باید استخراج کنید تا بتوانید از استخر درخواست کنید تا مقادیر استخراج شده را به کیف پول شما منتقل کند. کارمزد استخر که معمولا بین 0 تا 3 درصد است که البته از همین ابتدا باید گفت دستگاه ماینر برای استخراج گزینه بهتری است با توجه به سختی شبکه.

 

با توجه به قانونی شدن استراج رمز ارزها و آشنایی بیشتر مردم کشورمان با این موضوع، تب و تاب خاصی برای انجام فرآیند استخراج ارز دیجیتال به وجود آمده است. در این مقاله قصد داریم در مورد استخراج ارزهای دیجیتالی با استفاده از گوشی و کامپیوتر ، نکاتی را ذکر کنیم.

قبل از هر چیز باید ذکر کنیم که انجام فرآیند استخراج ارزهای دیجیتالی نیازمند قدرت پردازشی است و شما برای انجام و کسب درآمد از این طریق باید قدرت پردازشی سخت افزار گوشی و کامپیوتر خود را در اختیار شبکه قرار دهید. قبول داریم که امروز گوشی ها و کامپیوترها با سخت افزارهای به روز و توانمندی در بازار ارائه می‌شوند ولی نباید فراموش بکنیم که قدرت پردازشی گوشی ها و کامپیوترها در حدی نیست که بتواند به طور مستمر فرآیند ماینینگ را انجام دهد.

علت علاقه زیاد به ماین چیست؟

 

معروف ترین ارز دیجیتالی بازار بیت کوین است و برنامه های زیادی برای انجام فرآیند استخراج آن با استفاده از گوشی و کامپیوتر منتشر شده است. با توجه به رشد قیمتی که بیت کوین در چند سال اخیر داشته است، خیلی از کاربران به دنبال بدست آوردن آن هستند و خیلی از کاربران هم گمان می‌کنند که می‌توانند با گوشی و کامپیوتر خود، تعداد زیادی بیت کوین به دست آورند و از این طریق پولدار شوند. همه‌ی ما کاربرد گوشی و کامپیوتر را می‌دانیم و باید به این موضوع دقت کنیم که گوشی های همراه یا کامپیوتر برای انجام فرآیند استخراج ارزهای دیجیتالی ساخته نشده اند.

در حال حاضر برای استخراج ارزهای دیجیتالی دستگاه هایی با قدرت بسیار بالا و تخصصی ساخته شده است، به طور مثال ارز دیجیتالی بیت کوین با سخت افزارهای اسیک ماین می‌شود. این سخت افزارها طوری ساخته شده اند که بتوانند هر روز به طور مستمر روشن بوده و با قدرت پردازشی خود، محاسبات پیچیده ای که شبکه نیاز دارد را انجام دهند. آیا گوشی و کامپیوتر شما می‌تواند با این دستگاه ها رقابت کند؟

 

ممکن است بپرسید که چرا گوشی و کامپیوتر ما باید با این دستگاه ها رقابت کند؟ برای استخراج ارزهای دیجیتالی که قابلیت ماین شدن دارند شما بایستی قدرت پردازشی دستگاه خود را در اختیار شبکه قرار دهید تا با استفاده از این قدرت پردازشی محاسبات پیچیده ای که در شبکه وجود دارد، انجام شود. هر دستگاهی که بتواند زودتر این محاسبات پیچیده را انجام دهد، ارز دیجیتالی به دست خواهد آورد.

البته امروزه این رقابت به حدی رسیده است که دستگاه ها به تنهایی قادر به استخراج ارز دیجیتالی نیستند و با یکدیگر این کار را انجام می‌دهند ولی باز هم، اگر ارز دیجیتالی به دست آید متناسب با قدرت پردازشی دستگاه هایی که مشارکت کرده اند، ارزهای دیجیتالی بین ماینرها تقسیم می شود. با این تفاسیر حتی اگر شما موفق شوید با گوشی همراه خود بخشی از فرآیند ماینینگ را انجام دهید، سهم شما آنقدر کم هست که اصلا به صرفه نیست.

معایب استفاده از موبایل برای استخراج ارز دیجیتال

 

تولید ارز دیجیتال، به میزان ماینینگ یا استخراج شما بستگی دارد.

این استخراج از منابعی انجام می­‌شود که به استخر استخراج ارز دیجیتال معروفند. بیشتر استخرهای ارز دیجیتال در کشور چین قرار دارند و به همین دلیل، این کشور سهم بسیار مهمی در تبادلات این ارزها ایفا می‌کند.

 

همان طور که قبلا اشاره شد، بهره‌­برداری مناسب از استخرهای ارز دیجیتال، نیاز به یک پردازشگر قوی و خط اینترنت بدون قطعی دارد. پردازشگری که بدون خاموش شدن 24 ساعت روز در 7 روز هفته مشغول به کار باشد.

از طرف دیگر بسیاری از کاربران ترجیح می­‌دهند به طور پیوسته، میزان تولید و شرایط کار خود را پایش کنند. در نتیجه قصد دارند تا با استفاده از تلفن همراه یا تبلت یا حتی لپ تاپ، به این بازار تجاری مجازی وارد شوند.

نکته اساسی که در اینجا مانند هر فعالیت اقتصادی دیگر اهمیت دارد، ارزیابی میزان هزینه در مقایسه با سود حاصل است.

با توجه به مصرف انرژی بالایی که استخراج ارز دیجیتال به دنبال خواهد داشت، بد نیست شرایط آن را با قابلیت­‌های تبلت و موبایل و لپ تاپ بررسی کنید.

کاهش عمر باتری موبایل

 

اولین موضوع نیاز به فعال بودن پیوسته دستگاه است که مسلما این کار برای باتری تبلت یا موبایل، نتایج چندان جالبی به دنبال ندارد. در واقع شما مجبور می شوید روزی دو یا حتی سه بار گوشی همراه خود را به شارژ بزنید و در نهایت هم باطری تلفن همراه‌تان خراب می‌شود.  

در واقع از آنجا که این قبیل دستگاه‌­ها مثل موبایل با استفاده از باتری کار می‌­کنند، فعال نگه داشتن همیشگی آن­ها به معنی استفاده مدام از باتری است.

ممکن است این ایده در ذهنتان شکل بگیرد که شاید خاموش کردن دستگاه در دوره­‌های زمانی کوتاه برای شارژ و سپس راه اندازی مجدد نرم افزار استخراج می­تواند از مصرف اضافی برق جلوگیری کند. ولی در این صورت درآمد چندانی بدست نمی‌آورید.

 

از طرف دیگر، همانطور که گفته شد، روشن بودن بلند مدت تبلت یا گوشی از عمر باتری آن­ها کن می‌­کند و شاید بخش قابل توجهی از درآمد، باید صرف خرید باتری جدید شود.

درآمدی اندک با صرف هزینه ای زیاد!

 

شاید در بهترین حالت با اشتراک گذاری قدرت پردازشی گوشی همراه یا کامپیوتر خود، بتوانید حدود 1 دلار درآمد داشته باشید که با قیمت فعلی دلار حدودا 12 هزار تومان دریافت خواهید کرد. ولی فراموش نکنید که برای به دست آوردن 1 دلار شما باید گوشی و کامپیوتر خود را به صورت 24 ساعته روشن و در اختیار شبکه قرار دهید. آیا گوشی و کامپیوتر شما توانایی این را دارد که علاوه بر روشن بودن، محاسبات پیچیده ریاضی هم انجام دهد؟

گوشی همراه یا کامپیوتر شما هر چقدر هم که پیشرفته باشد، خیلی زود مستهلک خواهد شد. سخت افزارهایی که در گوشی و کامپیوتر شما تعبیه شده اند نیاز به باطری یا برق دارند و بهتر است بگوییم با انجام این کار اولین قسمتی که نابود خواهد شد، باطری دستگاه شما است.

اجازه بدهید با یک مثال روشی بهتر از استخراج ارزهای دیجیتالی با گوشی همراه یا کامپیوتر به شما معرفی کنیم.

فرض کنید شما 2 میلیون تومان پول دارید و می‌توانید با آن گوشی همراه یا کامپیوتر بخرید و عملیات استخراج را انجام دهید. شما در بهترین حالت از این طریق 1 دلار یا همان 12 هزار تومان دریافت می‌کنید. بعد از مدت کوتاهی (کمتر از یک ماه) دستگاه شما به واسطه انجام پردازش های مورد نیاز شبکه ارزهای دیجیتالی غیر قابل استفاده می‌شود یا به عبارت ساده تر، 2 میلیون تومان از بین می‌رود!

کسی که به دنبال به دست آوردن بیت کوین باشد، قطعا به آینده این ارز دیجیتالی امید بسته است و پیش بینی می‌کند که ارزش آن بیشتر خواهد شد. با این تفاسیر فرض کنید شما همین 2 میلیون تومان را بیت کوین خریداری کنید و منتظر باشید که ارزش آن زیاد شود.

با انجام راه اول شما قطعا گوشی همراه یا کامپیوتر خود را از دست خواهید داد و مقدار ناچیزی بیت کوین در حد 1 دلار به دست خواهید آورد که اگر هم افزایشی داشته باشد به چشم نخواهد آمد.

ولی با انجام راه دوم شما تقریبا معادل 167 دلار بیت کوین خریداری کرده اید. با توجه به اینکه شما به آینده این ارز دیجیتالی امیدوار بودید، در صورتی که ارزش آن بیشتر شود، سرمایه شما علاوه بر این که از بین نرفته است، رشد هم کرده و حتی ممکن است چندین برابر شده باشد.

ماینر ساز

www.minersaz.com